16 jan. 2013

Fyrtioåringen

Idag  är ingen vanlig dag, idag är det min mans födelsedag. Jag och barnen fixar fika på sängen och Estelle har ritat en jätte fin teckning. Rullat in tidiningen i ett band och ska bära ett stort paket.
Hon säger till mig när vi kommer ner i köket "Att vi låter Matteo va så bakar du och jag en tårta nu" nä säger jag de går inte de får han sen....

Hon sjunger för full hals och han låsas vakna till och blir såklart jätte glad. Sen har vi dukat upp en lyxfrukost med färskpressad jos och frallor,bullar och annat smått och gott. 
En soft lugn morgon med mys i soffan och Estelle delar ut pussar på munnen... 

Jag har ont i halsen och känner mig tyvärr febrig, kollar och ja har lite feber men hoppar in i duschen för att piggna till. Jag har ju bestämt att svärföräldrarna och mina föräldrar ska komma hit och äta smörgåstårta med oss och prinsesstårta, de vet min man inte om.

Närjag fyllde 40 hade han gjort en överraskning till mig och fixat picknik men de blåste så den dagen att vi inte kunde. Vi åkte ut till havet och åt på en fin restaurang istället och sen strosa i Göteborg och tog sen en bio. Så ja har fixat barnvakt sen och vi ska oxå ut och äta och gå på bio.
De vet han inte heller om, men jg ska jobba två dagar med nu när syrran är på mässan och köper in för hösten. Jag skulle följt med men de vart ändrade planer tyvärr. Jag ääälskar mässan nästa mässa ska jag bara dit.

 Så firad blir han med massa vackra blommbuketter och presenter och många har skickat kort.

Super god smörgåstårta är det med och vi har en mysig stund vid bordet.
Min snälla mamma tar med sig barnen redan på eftermiddan, jag berättar för min man om planen och han säger att han lika gärna kan beställa hem mat och hyra film och ta detta till helgen istället, när jag mår sådär och ska jobba i morgon. Så myskläder på vi beställde grekisk god mat och hyrde en rolig film. Vi hade redan kollat klart på den kl sju och det var så skönt att ligga i soffan och halvslumra. Nu är klockan inte så mycket jag ligger redan i sängen....

God natt alla/ kram♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar