6 okt. 2016

Prinsessan fyller 7 år

Det är galet vad tiden gått fort, från att vårt förstfödda barn kom till världen. Är det inte just på barn man ser vad tiden ändå har gått....

Det var väldigt roligt och mysigt barnkalas, för höstvädret var så härligt. Så vi kunde vara ute och gå tipspromenad som hon så innerligt hade önskat. Sen mötte vi upp min man vid sjön där sista frågan var, och där stod han och grilla korv till alla 13 tjejer och 14 med lillebror. Sen hem och hade paketöppning med fri lek, medan jag dukade upp till tårta. Hon ville gärna ha en dajmcheescake med kolasås och center. Och vad gör man inte för sina barn ;)





Estelle var så nöjd med detta kalas, hon tyckte att det var hennes absolut bästa. Och jag får hålla med henne, hon fick så mycket fina saker och alla tjejerna är verkligen så goa vänner.

Men att ha så många tjejer kräver lite av en som förälder, så jag förstår dom som "köper" sig tid på lekställen mm och har kalas där. Idag har det ju blivit sån hög klass också på att ha kalas, jag kan i bland undra vad det är för fel på saft och bulle? Det växte ju en annan upp med och smakleken eller knorr på svansen. 

Men jag måste säga att jag tycker om allt som har med fest och kalas och göra, jag fixar så gärna. Det är verkligen så roligt med tema och att hon får som hon vill och tänkt, har väl skämt bort dom där...

Släktkalaset var inte lika intensivt men väldigt mysigt med. 





Det bjöds på snittar och fika, ibland får man gör det enkelt när det är mycket.

Sen fick man snällt klä på sig och gå ut och hämta sin godispåse i trädet.
En mycket trevlig förmiddag, men senare på eftermiddagen fick hon hög feber. Så det blev en väldigt stilla och ro full kväll. Slutet gott allting gott


Kram C ♡

2 kommentarer:

  1. Oj, vad fort tiden går. Är hon redan 7 år!! Minns när du (äntligen) var gravid med henne. Vilken välsignelse! Vår lille Kristian fyllde 1 år förra veckan, Emma är 3 och Max är 4!
    All lycka och välsignelse till er skolflicka! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera