23 nov. 2012

Annorlunda dag blev det


 Idag  är vi lediga så grymt skönt för denna vecka har gått i ett....idag ska vi baka lussebullar. Vi sätter degen efter frukost barnen och jag. Då jag får ett sms av Pia min vän som ska till frissan i stan och undrar om vi vill ta en fika med henne. Stan då menar jag Göteborg inte nere på byn ;) så typiskt att vi har bulldeg på jäsning. 
Men efter nån min tänk känner jag att klart vi ska dra ner till Götet och fika och gå i affärer lite och andras storstadsluft!!

Sagt och gjort gör vi oss klara snabbt och slänger i lite nödvändliga saker. Promenerar i rask takt när vi kommer till hissen, ser jag ett förskräkt par som ropar på hjälp där inne. Dom vill jag ska trycka på knapparna men de hjälper inte. Ja som har bråttom får lite panik och ber dom ringa nummret som står där inne vilket han gjort men inget har hänt. Jag kan ju inte gå upp med vagnen och barnen, så jag släpper ut dom så dom får gå.En vänlig själ hjälper mig med vagnen lagom för att se tåget stänga dörrarna såå surt! Där satt vi på en bänk i 30 min till nästa tåg...

 Matteo somnade gott och Estelle satt och spela på min telefon hela resan in. Väl inne var de så mycket julskyltning, så vackert massa lampor och vackra ting i skyltfönstren. OH jag andas storstads luft Me like. De är så där kul för dom när jag går in i olika butiker dom tappar intresset snabbt, och jag tänker att dom är hungriga med. Så efter ett tag går jag mot Kosmos där vi ska luncha med Pia.








 På Nk finns den roligast julskyltningen för barn. Matteo är helt faschinerad av djuren. Han vill inte slita sig. Det är allt från Pippi som bakar pepparkakor till Tant grön, brun och Greddelin och vi står där en bra stund. Pia har sånt tålamod med oss!
Hon vaktar barnen och vagnen när jag provar en kjol lyxigt att kunna prova kläder i en hytt och inte köpa hem det först för att pröva hemma som jag annars måste göra.
 Så jag rekomenderar er att åka hit och kolla på det, uppskattat av barn julskyltningen alltså. Sen strosar vi lite och tar sen tåget hem. Några timmar gick fort och ja ångrar inte att ja åkte in med dom,de kommer jag göra igen. Ja har inte varit inne i stan med barnen nån gång i deras liv själv förutom när E var nyfödd. Skamligt egentligen! De bor så många barnfamiljer i Göteborg som varje dag är på stan med barnen.... så varför skulle inte jag?


Här skulle jag lätt kunna strosa en dag och jag känner att varför gör ja inte detta oftare, inte så kul att åka själv kanske men de funkar. Nu träffade jag ju Pia så då blev allt mycket roligare Tack att du sms och fråga hörru! Estelle får en lite kompis av Pia som hon ska ha på vilan på sitt nya dagis. De säljs på Design torget och är som en lite gosig sak med velor tyg och så är det som gryn innuti mjuk och skön att hålla i. Hon har den i fickan hela tiden och ska på kvällen visa sin pappa den då den är borta och hon blir jätte ledsen. Jag vet hon hade den när vi hoppa av tåget vi letar och letar och hon blir ledsnare och ledsnare.... vi fortsätter baka ut våra lussebullar jag satte degen i kylen så nu har den jäst så fint.

När jag lagt dom känner jag att vi måste åka ner till stationen och leta efter lilla kompisen. Vi går ut i bilen och letar på golvet då jag hittar kartongen i vagnen och känner nej synd de inte var tvärtom. Då ser jag att den ligger i ett litet, litet fack i dörren på min man´s jobbar bil. Hon har säkert lagt den där men glömt det. Så glad jag blir nu ligger den i sin ask o hon kommer bli så glad när hon vaknar imorgon.

Trött och slut sitter jag nu och hänger i soffan. Skulle kunna somna så här. Ska jobba imorgon med så välkomna in om ni har vägarna förbi.

Sov gott och vakna torrt!

Kram ♥

1 kommentar:

  1. Hej, vad kul det var att läsa om din dotter som hittat en vän i en Småkompis!
    Önskar er en glad första advent, lite för tidigt! :)
    Mvh Malin på DesignTorget malin.l@designtorget.se

    SvaraRadera