11 nov. 2012

FaRs DaG

Även denna natt sov jag ensam i ett rum, men jag har nog fått nån nerv i kläm för jag har så ont i slutet av ryggen som strömmar ner mot rumpan. Så jag går ner och gör frukost och tänder ljus, sätter på kaffe och ja ni vet allt som hör mys till. Sen äter vi frukost och då hämtar Estelle ett paket med kort till deras pappa. Han blir lite chockad verkar det som... han är inte nån paket/fira människa tyvärr ;)  det är jag! SÅ GrAtTiS  alla  FaNtAsTiSkA  PAPPOR  ni är så bra och betydelsefulla.

Estelle och min man går ner i källaren och rensar bland verktyg mm. Jag och Matteo ligger i soffan och läser böcker. Båda våra barn verkligen älskar böcker, jag är så glad för det.


Dom kan sitta länge,länge och läsa och titta på bilderna så harmoniskt. Vi flyttar oss upp i våra sängar och jag somnar med honom så skönt. Sen blir det lite snabb bak kladdig kladdkaka i små formar med knäck bitar på som vi ska ha efter maten. Nu är ja super varm efter en sån ansträngning. Gjorde potatisgratäng i går med hjälp av Estelle och min man. Så vi gör sallad och steker kycklingfilé med god sås till.

Sen går vi upp och bygger med Duplo. Det är så trist regnigt väder med mörka moln ute och dessa små har fått varit inne nästan hela helgen för jag är dålig och orkar inte leka eller gå ut. Sen tar lilla "fröken" Estellle över och säger att vi ska sitta ner Matteo och jag för nu är det sångsamling. Sen tar hon upp olika saker i sin väska som vi ska sjunga om... tror hon fått det av min mamma för när dom är där så brukar dom ha samling efter frukost....

 Mina svärföräldrar har bjudit över min svåger och svägerska med familj på lite sen middag, det fick Estelle höra och vill såklart leka med Elvin. Så min man tar barnen och åker dit så dom får byta miljö och leka lite. Jag tänder ljus vid det vackra blåbärsriset vi plockade härom dagen. Tyst i huset och jag ligger på soffan och lyssnar på "Samuel Ljungblad och Ole Böruds" nya julskiva oh my den är grym!! Den måste ni köpa rekommenderas varmt, de är så man blir lycklig, glad och hoppfull när man lyssnar på den. Och ja tänker va bra det var förr med "riktigt musik" och "riktiga musiker" inte nåt blaj som spelas in hemma bara med trummaskiner osv. Oh den är så bra skaffa den.

Nu ska jag bara skriva klart sen lägga mig uppe och kolla på tv tills mina älsklingar kommer hem.

Jag får ett så glatt samtal nu med, från min bror han har blivit pappa igen till en son. Oh vad jag blir glad allt har gått bra och jag hör hur lycklig han är. Jag blir lite avis ska jag villigt erkänna♥ Vilken lycka på fars dag och allt det var bra tajmat Magda!

Ha nu en ljuvlig kväll!

Kram påre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar