6 aug. 2016

Nutella bullar

När barnen får välja vad som ska bakas blir det nutella bullar! Det är super enkelt du gör precis som vanligt men tar inte i kardemumma i degen ( om du inte vill förstås) sen tar du hälften smör och hälften nutella och blandar till en smet som du sen breder på bullarna och penslar sen med ägg och tar på pärlsocker. Super enkelt och ljuvligt gott.

Det är lördag, fortfarande sommarlov och ett väder jag inte vill ha. Regn och sol om vartannat. Min man har jour och får åka på fel så jag o barnen drar igång baket....

Det bråkas, skriks och tjafsas om precis allt, vem som ska stå närmast mig, vem som ska hälla i vad, vem som ska titta på degen, känna,smaka osv. Jag är helt svettig tillslut och vill bara skrika gå här ifrån till dom, vilket jag gör också. 

Men dom fattar galoppen och börjar hjälpa till istället, Estelle tar fram plåtar och lägger ut formarna och de andra två står och kollar på mig som bakar ut och självklart vill dom smaka på smeten i bullarna.

 Sen blir det självklart fika med mjölk och nybakat bullar och man får ta flera stycken... men efter två var säger dom att de är proppmätta.






Säga va man vill om att baka med tre små, det doftar ljuvligt gott i huset och min man kommer hem & blir väldig glad åt att det han ser i köket så slutet gott allting gott!



Önskar er en riktigt go lördag! Kram / C♥︎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar