5 aug. 2016

Hus på landet eller inte....!

Jag har längtat efter att flytta till ett hus på landet, inte landet långt bort i bak. Utan lite utanför bara, ett hus där det gärna får finnas ett vackert uppväxt trädgård med små lador eller miner hus runtomkring. Där min man skulle kunna förverkliga sin studio och även barnen skulle kunna ha någon pyssel verkstad. Det får gärna vara grannar fast inte för nära, utan jag vill ändå ha tystnaden och  friheten att gå ut och sätta mig utan att bli på flugen av nån pratglad granne.

Jag vill också säga att jag bor väldigt bra och fint. Är jätte nöjd med mina fantastiska grannar. Men jag kan ändå känna stress över att barnen springer över till varandra och att man alltid har koll om "bilen" är hemma för då tror mina barn att då är man hemma.

Det finns olika tider i livet och olika faser. Vi behöver ett rum till också till vår minsta dotter. Det går alltid och trixa och det har vi gjort så gott vi kunnat. Men kanske ska man bygga ut det man har, eller ska man leta vidare.... jag vet inte.

Det är tankar som jag bär på och som hela tiden finns med när jag tänker på att vi borde tapetsera om, fixa golvet i köket, nya bänkskivor och ön som helt stannat av i sin renovering. Jag gillar inte att ha saker halv gjort, att de stannar av. Jag vill full följa det jag tänkt. Men att renovera och planera med små barn är faktiskt  inte det lättaste. Så man få planera och fokusera, kvällarna kan jag tycka har blivit allt för sena denna sommar. Och jag är så trött att jag landar i soffan varje kväll...

Men det kostar inget att drömma,planera,och långsamt jobba sig framåt!

Kram C♥︎ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar