16 dec. 2015

Ledig dag

Jag jobba så mycket förra veckan och bokstavligen kastades in i detta, att jag varit totalt slut dessa dagar. Verkligen inte haft energi som jag brukar. Men vi skrotar runt här hemma  i pyjamas långt in till lunch timmen, så får  vi lite gjort ändå.


Granen är inte inne än, och jag är mer och mer inne på plastgran. Har sett en sån fin som ser ut som en kungsgran. Jag är mer och mer för fake it til you make it. Men vi får se hur det blir, ekonomisks som jag är kanske det får bli en på rean efter jul!

Men jag har gjort lite kakor som jag tycker om att ha på jul. Små biskvier är en av mina favvosar och dom gör jag alltid. Sen dajmkakan och lite julgodis.




Det finns mer jag vill göra men jag har inte haft tid, ork eller möjlighet att bjud hem en enda denna advent. Men dagarna är ju inte slut än eller ledigheten. 

Det känns som denna jul är ganska soft, många har stannat upp och inte tok shoppat och hysterin på att bräcka varandra med julgodis sorter och mest mat, har varit lugna. Så jaq hoppas vi denna jul kan fokusera på gemenskapen och tänka på varför vi firar jul egentligen. Det är idag verkligen aktuellt med ett husrum för natten, precis som när Jesus föddes. Med alla flyktingar och alla som verkligen söker ett uppehälle…

Kram och var rädd om dig / C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar