18 dec. 2015

Saknaden

Idag  har det varit tufft att bo här småstaden, saknaden av mina vänner "hemifrån" blev extra påtaglig idag. Inser vad vänskap betyder mycket, att luta sig mot en vän när det är jobbigt eller när man känner glädje, är väldigt värdefullt.

Att mitt i den gråa,trista vardagen få energi påfyllning av en vän är ren och skär lyx. Jag längtar ofta hem, mer och mer faktiskt. Det har väl mycket med att man är hemma med små barn också. Att inte ha så mycket vuxenkontakt eller en lunch med en kollega gör att ensamheten blir påtagligare.

Jag saknar en dag i Stockholm att bara strosa omkring och prata, sitt på ett mysigt cafe som man gjorde förr (innan man & barn) ibland tror jag att vi som fått barn senare i livet,vi som startade lite senare... vi som levt singel längre än 25 och som flyttat,rest och äventyrat med polare, har kanske ett behov av vänner mer för dom har/ är fortfarande en stor del i ens liv. Att  mitt bland alla blöjbyten och plockande och konflikter om ditten & datten få snacka med en vän.

Det är mina tankar och känslor idag. Jag längtar efter er och ni vet vilka ni är. Kärlek till er, just idag är ni extra saknade. Att sitta uppkrupen i soffan med en kopp the´och bara prata, skratta högt. Det hade jag behövt!!

Kram / C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar