14 juni 2016

Avslutning

Det har varit avslutning och äntligen är det sommarlov... än så länge från skolan och jag och min man har kvar några veckor innan semestern väntar.

Detta med skola är ju helt nytt för oss, men barnens kusiner brukar få en sommar present och även ha lite fika. Vi har andra vänner som har tårtkalas osv.

Så denna avslutningen så jobba jag tyvärr, så ja kunde bara vara med en stund i kyrkan och sen var ja tvungen att gå. Men ja hade köpte en fina lite sommar tårta till henne och kunde komma hem en stund på rasten och fika.

Även en liten sommarpresent fick dom, och då berätta min man och jag att när vi fick sommarlov så fick man minsann inte några presenter, eller några tårtkalas vad vi kan minnas. Men visst är det mysigt att fira med tårta eller jordgubbar och glass... 

Solen strålade och jag hade inte lust att jobba, jag vill bara vara hemma med mina dyrbara skatter. Jag är så stolt över dom. Att åka till jobbet en fredag när ens familj är ledig är inte roligt. Trots att vi haft två veckor tillsammans i Grekland och kom hem precis till avslutningen så saknade jag dom när jag cykla vidare till jobbet de dygnet...

Må gott där ute i solen ✵

Kram på er /C ♡



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar