28 juni 2016

Gamla vänner

Jag har haft en av mina gamla vänner på besök,kort och snabbt men så uppskattat. Nu när man har familj och barn (läs små) så är dessa kort men intensiva besök nåt jag längtar efter och njuter så av.

Man har olika faser i livet, så är det och man prioriterar olika. Men jag är oerhört tacksam både till min man och till min vän att do har lika roligt ihop som jag o min kära vännina. Hon får hela våran familjs kärlek, hon har varit en del i våra barns liv från att dom kom ut, dom älskar henne och får dom att skratta och utvecklas. Hon får dom att lyssna när hon berätta och hon har alltid nån ramsa, sång eller saga att berättar. Här skrattar Matteo åt henne så han backsnar och det är så glädjande för mig att skåda.
Tacksam att mina barn o min man känner samma för henne som jag, och att min man gärna tar och lägger barnen själv så jag och hon kan prata ostört.

Jag kände mig så trött och slitne när hon kom, hade jobbat 29 timmar och varit jätte förkyld. Men det är som att energin bara fylls på av att träffa min vän ♡ 

Vi hade en mysig kväll och min man fick sällskap framför matchen av två kvinnor på varsin sida... det händer aldrig att jag sitter o kollar på en match kan jag säga. Men det var riktigt trevligt faktiskt för jag bytt i bland över till Allsång på Liseberg och där var min favorit Carola gäst!


Och idag hade vi en ljuvlig dag med en liten utflykt till Nossebra och Grästorp. Där vi shoppade loppisfynd, skor och åt god korv från bröderna Karlsson och sen tog vi Elins konditori på vägen hem och köpte med oss det godaste kaffebrödet och billigaste....!







 Hon åkte sen hemåt på eftermiddagen och jag saknar henne reda...

Kram / C♥︎


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar