25 juli 2016

Gullholmen

Semestertider... det blir inte så mycket skrivande här då på bloggen.

Vi har varit på Gullholmen en vecka nu, det var den charmigaste och gulligaste lilla ö jag varit på. Egentligen var den inte så liten, men den var tajt med massa söta stugor, pampiga gamla sekelskift hus. Jag ville ha flera av dom själv. 

Min man fixade stuga där åt oss genom sitt fack. Det var en rätt stor stuga tyckte jag, toa och dusch, hall och kök o vardagsrum nere och en trappa upp två rätt så stora sovrum.

Vi hade besök en dag av en av våra favorit familjer, Molin´s dom hängde faktiskt kvar över natten och vi sov där 10 pers, det gick och var riktigt mysigt!
Barnen fiska kräftor, spela minigolf och bada,klättra och hade massa skoj för sig.
Mina föräldrar kom också ut en dag, vi beställde då hem deras goda räkmackor. Vädret var strålande och havet var vindstilla och så glittrande vackert hela veckan.

Det är nåt vist med semester ändå, njutbart till tusen och fast man är småbarnsförälder och inte får ligga på filten och blunda i solen nån vidare längre tid, så är det ändå avkopplande att se och höra barnen ha roligt i vattnet. Det är liksom sommar långt ut i fingerspetsarna. 



De var en sån fin ö att jag verkligen rekommenderar alla som inte varit där och vill uppleva skärgård, ska bo här en vecka eller två. Du får inte åka bil och knappt cykla, så det är väldigt avstressande. Sen finns det en mataffär och ett par cafe´n och några restauranger. Men det är sparsamt med det med så väldigt ro fyllt må jag säga.


Vi hitta många vackra sjöstjärnor med, som vi beundrade länge o väl. Men vi släppte alltid ut dom efter en stund.


 Våra fina barn nere i hamnen, innan vi köpt glass på ett jätte gott ställe, där dom gör sina egna våfflor.




 En dag kom min kära syster med delar av hennes familj över och hängde med oss vid badet. Vi åt sen god lunch på Gullholmsbaden. Jätte gott jag tog fisk, många ben vart det men oh så gott.

En mycket lyckad vecka, så glad att vi fick sol. Vi hade inte något wifi heller så det var så skönt o lämna alla iPads hemma. Vi spelade spel på kvällarna och hade väldigt roligt tillsammans och det blev mycket prat istället. Sånt gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar