4 juli 2016

Vardagslycka

Att vakna kl 09 varje morgon, få ett stort leende och en liten hand som frågar om man sovit gott mamma?! Det är sån lycka, så underbart.

Att sen sätta sig till dukat frukost bord,och få sitta kvar och prata med min man är något av det bästa jag vet. Vi diskuterar telogi idag efter frukost. Vår uppväxt och hur vi tänkte och hur vi tänker.... jätte intressant. Jag älskar att diskutera och utbyta tankar och funderingar, kanske kan jag tänka om, tänka nytt och se från ett annat håll på samma sak. Det kallar jag lyx!

Dagen fortsätter i lugnt tempo, jag och dom större barnen åker till centrum på lite ärranden, sen åker vi och storhandlar.

Regnet smattrar mot rutan för att sen snabbt övergå till sol, vi är ute i trädgården och rensar ogräs, klipper gräset och leker. Sommar och semester när det är som bäst.

På kvällen kollar vi film och äter dip med chips,dom sitter uppradade och den lilla har sin skål, och har mer än halva skålen kvar när dom andra vill ha mer, hon äter så långsamt och njuter verkligen av varje ostbåge.

Kvällen fortsätter i tv soffan, jag läser in mig på en bok som jag ska berätta om sen. Och fortsätter titta på min serie,jag älskar serier och helst kriminalare.

God natt och glöm inte stanna upp och njuta av det lilla.

Kram/ C♥︎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar